loading...
یک دانشجو
yekdaneshjoo بازدید : 169 جمعه 30 بهمن 1394 نظرات (1)

 حتماً تا به حال برایتان پیش آمده است که یکی از دوستان علاقه‌مند به ریاضیات، برایتان معمایی مطرح کرده باشد؛ از آن نوع معماهایی که به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا ذهن را به سمت جوابی آسان و غلط منحرف کنند. احتمالاً پس از اینکه جواب غلط مورد نظر دوست‌تان را داده‌اید، او با لبخندی پیروزمندانه برایتان توضیح داده است که کجای کار دچار اشتباه شده‌اید.

اگر می‌خواهید شما هم در چنین مواقعی در جمع دوستان چند معما در آستین داشته باشید، در ادامه با چند مورد از بحث برانگیزترین و غیر قابل قبول‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد. توضیح علت درست بودن بعضی از حقایقی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، کار چندان آسانی نیست و به احتمال زیاد خیلی‌ها حاضر به قبول کردن صحت آن‌ها نخواهند شد.

علاوه بر معماها، به چند مورد از قوانین و پارادوکس‌های عجیب دنیای ریاضیات نیز اشاره خواهیم کرد.

yekdaneshjoo بازدید : 427 جمعه 30 بهمن 1394 نظرات (0)

اوپیوئید ها

 

 

مقدمه

اوپیوم ( opium ) شیره سفید رنگ خشخاش گیاه Papaver somniferum است که از دیرباز در نقاط مختلف دنیا برای دست یافتن به حالت سر خوشی ، خلاصی از درد ، رهایی از فرآیند های زیستی همچون اسهال و سرفه مورد استفاده بود. سابقه استفاده طبی این شیره به روم و یونان باستان باز می گردد. اوایل قرن 19 مورفین از آن استخراج گردید و از همان زمان استفاده ضد دردی از اوپیوئید ها جهت تسکین درد های شدید گسترش یافت. با ساخت سوزن در سال 1856 سوء مصرف اوپیوئید ها متداول شد و این مطلب هنوز به عنوان یکی از مهم ترین معضلاتی محسوب می شود که سازمان جهانی بهداشت از آن نام می برد.

 

طبقه بندی

اوپیوئید ها به طرق مختلف طبقه بندی می شوند که در ذیل به مهم ترین آن اشاره می گردد:

1-اوپیوئید های طبیعی : آلکالوئید هایی هستند که از شیره خشخاش گیاه تریاک استخراج می شوند مثل : مورفین و کدئین.

2-اوپیوئید های نیمه ساختگی : حاصل پردازش اوپیوئید های طبیعی در آزمایشگاه هستند مثل : هیدرومورفون.

3-اوپیوئید های ساختگی : که به کلی در آزمایشگاه ساخته می شوند مثل : متادون .

ادامه مطلب...

yekdaneshjoo بازدید : 89 سه شنبه 03 آذر 1394 نظرات (0)

براى ارزشيابى آزمون غربالگرى اندازه‌گيرى‌هاى زير به‌کار مى‌رود:

a / (a+c) × 100 = حساسيت
d / (b+d) × 100 = ويژگى
a / (a+b) × 100 = ارزش اخبارى آزمون مثبت
d / (c+d) × 100 = ارزش اخبارى آزمون منفى
c / (a+c) × 100 = درصد منفى‌هاى کاذب
yekdaneshjoo بازدید : 104 شنبه 16 آبان 1394 نظرات (0)

حملهٔ اعراب به ایران به مجموعه حملاتی به امپراتوری ساسانی در قرن هفتم میلادی اشاره دارد که از زمان ابوبکر شروع شده، در زمان عمر به اوج خود رسید و در زمان عثمان منتهی به سقوط کامل دولت ساسانی در سال ۶۵۱ میلادی (مطابق با سال ۳۰ هجری قمری) و کشته شدن یزدگرد سوم، آخرین پادشاه ساسانیان، بود. این حملات همچنین باعث افزودن ایران به قلمرو اسلامی شد و سرآغاز فرایند تدریجی گرویدن ایرانیان به اسلام که چندین قرن طول کشید، بود. از میان حمله‌هایی که اقوام دور و نزدیک در طول تاریخ به خاک ایران کرده‌اند، حملهٔ اعراب بیشترین تاثیر را بر ایران گذاشت.

مورخان دلایل متعددی را در مورد انگیزه و نقطه شروع حملات اعراب به ایران ذکر کرده‌اند: دورنمای کسب ثروت و زمین، گرسنگی و فقر، تلاش برای گسترش اسلام، تلاش برای رها کردن اعراب بین‌النهرین از سلطه ساسانیان، عرب گرایی، تغییرات آب و هوایی، گسترش شبکه تجاری و غیره.

اندکی پس از وفات حضرت محمد، ابوبکر لشکری را جهت فتح عراق به سمت حیره در غرب قلمرو ساسانیان (عراق کنونی) فرستاد و آنجا را فتح کرد. پس از بازپس گیری و جابجا شدن این شهر میان مسلمانان و ساسانیان در زمان عمر، سرانجام لشکر سلطنتی ایران تحت فرماندهی رستم فرخ‌زاد در نبرد قادسیه با اعراب درگیر شد که نتیجه آن پیروزی اعراب بود. پس از نبرد قادسیه تیسفون (در جنوب بغداد کنونی)، پایتخت ساسانیان، پس از یک محاصره کوتاه تسخیر و غارت شد. برخی مورخان ذکر می‌کنند که پس از تصرف عراق عمر علاقه‌ای به اینکه جنگ را به فلات ایران گسترش بدهد نداشت اما بدلایل مختلف از جمله ترس از حمله یزدگرد یا یکی از مدعیان سلطنت او نهایتاً تصمیم به حمله گرفت. در سال ۶۴۲ آخرین مقاومت منسجمِ ایرانِ ساسانی در نهاوند رخ داد (نبرد نهاوند) که پس از نبردی خونین اعراب پیروز شدند. یزدگرد متواری شده و عاقبت در سال ۶۵۱ میلادی به دست آسیابانی در مرو کشته شد.

سه جنگ مهم بین مسلمانان و ایرانیان عبارتند است از: جنگ حیره جنگ قادسیه و جنگ نهروان

 

جنگ حیره:

جنگ حیره (به عربی: معرکة الحیرة) این جنگ در سال دوازدهم هجری مطابق با ۶۳۳ میلادی بین سپاه ایران و اعراب در حمله اعراب به سواد (عراق) به فرماندهی خالد بن ولید رخ داده‌است. محل این جنگ در نزدیکی حیره از شهرهای قدیم میان‌رودان است که در نزدیکی ۶٫۵ کیلومتری جنوب شهر نجف کنونی قرار گرفته بوده‌است. این شهر پایتخت ملوک لخمی بود که آنها نیز خود فرمان‌بردار پادشاهان ساسانی بودند. این منطقه از مراکز مهم فرهنگی ایرانیان باستان بوده‌است. این شهر همچنین از شهرها و استحکامات مهم مرزی ایران بود.

ادامه مطلب...

yekdaneshjoo بازدید : 2155 یکشنبه 12 مهر 1394 نظرات (2)

تغییر فونت فقط کلمات انگلیسی یا فقط کلمات فارسی در word ابتدا من فرض می کنم که نوشته‌های شما به صورت فونت نا معلومی نوشته شده،حالا ما می‌خوایم انگلیسی‌ها رو Times new Roman کنیم و فارسی‌ها رو B Nazanin و اینکه من این کار رو روی ورد 2010 انجام دادم.

مرحله‌ی اول: تمام فونت‌های فارسی رو به B Nazanin تغییر میدیم. ابتدا از روی صفحه کلید دکمه‌های ترکیبی Ctrl+H رو بزنید.بعد روی << More کلید کنید. حال داخل فیلد Find what کلیک کنید. و از پایین صفحه روی دکمه‌ی Format کلیک کنید و گزینه‌ی ... Language رو انتخاب کنید و زبان فارسی رو انتخاب کنید. بعد داخل فیلد Replace With کلیک کنید و دوباره از پایین صفحه روی Format کلیک کنید و ... Font رو انتخاب کنید و فونت B Nazanin رو انتخاب کنید. بعد روی Replace All کلیک کنید تا تغییرات اعمال بشه.

مرحله‌ی دو ابتدا از روی صفحه کلید دکمه‌های ترکیبی Ctrl+H رو بزنید. داخل فیلد Find what کلیک کنید و از پایین صفحه دکمه‌ی No Formatting رو بزنید. داخل فیلد Replace With کلیک کنید و از پایین صفحه دکمه‌ی No Formatting رو بزنید. حال داخل فیلد Find what کلیک کنید. و از پایین صفحه روی دکمه‌ی Format کلیک کنید و گزینه‌ی ... Language رو انتخاب کنید و زبان انگلیسی رو انتخاب کنید. بعد داخل فیلد Replace With کلیک کنید و دوباره از پایین صفحه روی Format کلیک کنید و ... Font رو انتخاب کنید و فونت Times New Roman رو انتخاب کنید. بعد روی Replace All کلیک کنید تا تغییرات اعمال بشه.

حتما متوجه شدید که با روش بالا خیلی کارهای دیگه هم از جمله bold کردن یا italic کردن یا تغییر رنگ نوشته ها یا تغییر سایز اونها یا تغییر فاصله‌ی بین کاراکترها رو میشه انجام داد.

yekdaneshjoo بازدید : 85 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (0)

رای مخفی کردن
1- عکس و فایل های که میخواهید آنها را مخفی کنید در دسکتاپ (یا هر مکان دیگر)قرار دهید حال فایل هایی که قصد دارید مخفی شوند را توسط نرم افزار winrar فشرده کنید. مثلاً من فایل موزیک با نام Music رو می خوام پشت عکس Baby قایم کنم شما می توانید هر تعداد فایلی که دوست دارید را با این روش مخفی کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

2- فایلی که می خواهید مخفی شوند (Music) را انتخاب کرده و فشرده کنید و نامی دلخواه برای اون بزارید البته شما باید مطمئن باشید که یک برنامه فشرده سازی مثل Win Zip or Zip Genius و یا ۷Zip را در سیستم خود نصب کرده اید. در غیراینصورت نمی توانید فایل را فشرده کنید

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

3- حال برای اتصال فایل فشرده شده به تصویر ابتدا کلید های Win + R را بزنید تا پنجره Run برای شما باز شود و سپس در آن CMD را تایپ کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر


4- پنجره خط فرمان باز می شود. برای اینکه به درایو ریشه برویم دستور CD Desktop را وارد نموده و کلید Enter را بزنید

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

5- حال این دستور را بنویسید copy /b Baby.jpg + Music.rar Fenjon.jpg

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

6- توجه داشته باشید بین حرف copy فاصله می باشد. سپس /b سپس فاصله نام عکس را می نویسیم به همراه پسوند .jpg سپس از روی صفحه کلید + را میزنیم بدونه فاصله در این قسمت نباید فاصله قرار داده شود سپس نام فایلی که می خواهیم مخفی شود Music.rar سپس یک فاصله قرار می دهیم و یک نام برای فایل جدید خود قرار میدهیم که ما  نام خروجی Fenjon.jpg گذاشته ایم توجه داشته باشید که نام خروجی باید با پسوند jpg باشد ودر اخر اینتر را فشار می دهیم. یک فایل جدید ساخته شد و در Desktop نمایش داده میشود.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

7- حال می توانید موارد اضافی را پاک کنید. دیگر نیازی به باقی فایل ها ندارید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

برای دیدن فایل مخفی شده در پشت عکس
حال که فایل خود را مخفی کردیم چگونه آن را باز کنیم؟
برای اینکار کافیست برنامه Winrar یا هر برنامه فشرده ساز دیگری را باز کرده وبه محل فایل بیایید و روی فایل مورد نظر دبل کلیک کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

منبع:fenjon.com

yekdaneshjoo بازدید : 81 جمعه 13 شهریور 1394 نظرات (0)

معرفي كليه كليدهاي ميانبر در ويندوز7


شركت مايكروسافت در ويندوز7 براي راحتي كاربران و افزايش سرعت هنگام كار در محيط اين سيستم‌عامل قابليت‌هاي جديدي را افزوده است كه يكي از اين قابليت‌ها اضافه شدن كليدهاي ميانبر جديد مي‌باشد. 

كليدهاي ميانبر و تركيبي در كيبورد، در نرم‌افزارهاي مختلف و سيستم‌عامل‌هاي گوناگون طرفداران زيادي دارند. استفاده از اين كليدهاي ميانبر در بيشتر مواقع باعث افزايش سرعت هنگام كار در محيط ويندوز مي‌شود و اصولاَ كاربران اين روش كار در محيط ويندوز را به دليل راحتي و افزايش سرعت بيشتر مي‌پسندند.

درباره IT ,
yekdaneshjoo بازدید : 73 جمعه 13 شهریور 1394 نظرات (0)

1.كليد مخالف Tab، يك نياز اساسي:كافيست از كليد تركيبي Shift+Tab استفاده نماييد.

قابل ذكر است كه با فشار دادن اين كليد تركيبي، علاوه بر انتقال به كادر بالا، متن داخل آن نيز "هاي‌لايت" شده و نياز به Backspace نيز برطرف مي‌شود.

2.ترفند ساخت پوشه بي‌نام:بدين منظور در هنگام تعيين نام و يا ايجاد فولدر جديد كليد Alt را نگه‌داشته و عدد 255 را تايپ كنيد و سپس دكمه Enter را بزنيد، به همين سادگي خواهيد ديد كه فولدري كه ايجاد كرده‌ايد بي‌نام است.

3.ترفند كشيدن حروف و كلمات فارســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــياول بايد زبان ويندوز را به فارسي تنظيم كنيد و سپس حرف مورد نظر را تايپ كرده و  كليدهاي

تركيبي  Shift + J را همزمان فشار داده و تا آنجايي كه مي خواهيد حرف مورد نظر را بكشيد ،

اين دو كليد را نگهداريد.

4.تايپ سه عدد كسري در محيط ويندوز:راي وارد كردن اعداد كسري ¾ , ½ , ¼ كه در كيبوردهاي كامپيوتر وجود ندارد ، كافي است به ترتيب كليدهاي تركيبي Alt+0190 , Alt+0189 , Alt+0188 را وارد كنيد.

بدين منظور ابتدا Alt را گرفته وسپس 4 رقم بعدي را وارد كنيد.

5.ترفند انحام كليه كارهاي موس با كيبورددكمه هاي Shift و Alt را كه در سمت چپ كيبورد قرار دارد ، به همراه دكمه Num Lock بزنيد و سپس در كادري كه باز مي شود OK را كليك كنيد.

حال مي توانيد بوسيله دكمه هاي 2، 4، 6، و 8 كه در سمت راست كيبورد قرار دارند ، موس را هدايت كنيد و با Enter برنامه ها را باز كنيد ويا به داخل لينك ها برويد.

همچنين با استفاده از دكمه هاي 1، 3، 7 و 9 مي توان اوريب حركت كرد. و با 0 درگ كنيد ، يعني:(بكشيد) ،

با 5 مي توان كليك كرد ونهايتا با / و * مي توان 5 را در حالت كليك چپ و راست قرار داد.

 

yekdaneshjoo بازدید : 104 جمعه 13 شهریور 1394 نظرات (0)

معرفي ترفندهاي Run

احتمالاَ شما با Run در سيستم‌عامل ويندوز آشنا هستيد و چندين بار براي اجراي برنامه‌هاي مختلف ويندوز، Run را اجرا كرده‌ايد، در واقع وقتي شما دستوري را بهRun‌ مي‌نويسيد، سيستم‌عامل به دنبال آن دستور در مسيرهاي زير مي‌گردد و برنامه يا دستور شما را اجرا مي‌كند...

به ادامه مطلب رجوع کنید

yekdaneshjoo بازدید : 134 جمعه 13 شهریور 1394 نظرات (0)

كليدهاي ميانبر در آفيس ورد(Office Word)

يكي از روش‌هايي كه براي سريع‌تر كار كرد با نرم‌افزار Word كمك مي‌كند، دانستن كليدهاي ميانبر در اين نرم‌افزار مي‌باشد. كليه نرم‌افزارها براي سريع‌تر و راحت‌تر كار كردن كاربران، اين كليدهاي ميانبر را دارا هستند. در اين ترفند قصد داريم كه كليه كليدهاي ميانبر موجود در نرم‌افزار آفيس‌ براي برنامه‌هايWord,PowerPoint,Excelو... را معرفي كرده و نحوه عملكرد هر كدام بيان كنيم. پس اگر مي‌خواهيد در وقت خود صرفه‌جويي كرده و به كار خود سرعت بخشيد، اين كليدهاي ميانبر را بخاطر بسپاريد.

به ادامه مطلب رجوع کنید.

yekdaneshjoo بازدید : 64 جمعه 13 شهریور 1394 نظرات (0)

در برخی از موارد کاربران نیاز خواهند داشت تا در تدوین اسناد ورد خود از خط کش برای قرار گیری صحیح تصاویر، خطوط، شیپ ها، کلیپ آرت ها، فرورفتگی پاراگراف ها و… استفاده نمایند در صورتی که این خط کش بصورت پیش فرض فعال نبوده و نیاز به فعال سازی آن در برنامه خواهد بود و پس از فعال سازی کاربر نیاز به تغییر واحد اندازه گیری برای دقت بیشتر کار خود احساس خواهد نمود. برای آشنایی با این موارد با ما همراه باشید.

چگونگی فعال سازی خط کش در محیط ورد

فعال سازی خط کش در محیط ورد بسیار ساده میباشد و نیاز به فرایند پیچیده ای ندارد. برای فعال سازی خط کش در محیط ورد کافیست پس از باز کردن برنامه ورد سربرگ VIEW را انتخاب نمایید. حال از این سربرگ به Show رفته و گزینه Ruler را تیک دار کنید تا خط کش در دو طرف بالا و سمت چپ صفحه اصلی ورد فعال گردد.

آموزش فعال کردن خط کش در ورد و تنظیمات آن-1

در تصویر زیر خط کش فعال شده در دو سمت صفحه اصلی ورد نشان داده شده است.

آموزش فعال کردن خط کش در ورد و تنظیمات آن-2

نکته: در ابتدا و انتهای خط کش دستگیره های قرار داده شده است. با کلیک بر روی این دستگیره ها و دراگ هرکدام از آنها قادر خواهید بود تا ابتدای شروع خطوط پاراگراف را تغییر داده و فاصله آن (تورفتگی) از حاشیه صفحه را کمتر و یا بیشتر نمایید.

آموزش فعال کردن خط کش در ورد و تنظیمات آن-3

در خط کش کناری صفحه این دستگیره ها قرار داده نشده اند. برای تغییر فاصله خطوط کافیست به مرز خط کش رفته تا فلش دو طرفه ظاهر گردد.

آموزش فعال کردن خط کش در ورد و تنظیمات آن-4

پس از ظاهر شدن فلش دوطرفه کلیک کنید و با دراگ کردن این فلش دو طرفه فاصله خطوط از بالا و پایین صفحه را کم و یا زیادتر کنید.

تنظیمات مربوط به خط کش

پس از فعال کردن خط کش در محیط ورد، اگر قبلا تنظیمات مربوط به این گزینه تغییر داده نشده باشد، بصورت پیش فرض بر روی واحد سانتیمتر قرار خواهد داشت.

برای تغییر واحد اندازه گیری به میلیمتر که واحدی کوچکتر و دقیقتر از سانتیمتر میباشد و میتواند دقت کار شما را بالا ببرد ابتدا بر روی دکمه FILE در نوار ابزار اصلی برنامه (ریبون) کلیک کنید.

آموزش فعال کردن خط کش در ورد و تنظیمات آن-5

با باز شدن صفحه مربوط به این دکمه گزینه Option را از نوار گزینه ها در سمت چپ صفحه انتخاب نمایید.

آموزش فعال کردن خط کش در ورد و تنظیمات آن-6

با باز شدن پنجره Word Option، از گزینه های سمت چپ پنجره گزینه Advanced را انتخاب نمایید. حال در محیط این پنجره با پایین آوردن اسکرول بار ناحیه Display را بیابید.

آموزش فعال کردن خط کش در ورد و تنظیمات آن-7

اکنون در این ناحیه گزینه Show Measurements in units of را بیابید.

حال بر روی فلش کوچک کنار کادر این گزینه کلیک کنید. با این کار واحدهای دیگر اعم از: Inch (اینچ)، Millimeters (میلیمتر) و… در اختیار شما قرار خواهند گرفت. واحد مورد نیاز خود را با کلیک بر روی آن انتخاب نمایید.

آموزش فعال کردن خط کش در ورد و تنظیمات آن-8

سپس به انتهای پنجره رفته و با کلیک بر روی گزینه Ok تنظیمات انجام شده را ذخیره نمایید. سپس به محیط برنامه بازگردید. اکنون مشاهده خواهید کرد که خط کش درج شده در ورد بر اساس واحد جدید انتخابی تغییر یافته است.

1- براي رسم خط نازك ممتد بايد عبارت --- را تايپ كرده و Enter بزنيد.

2- براي رسم دو خط ممتد بايد عبارت عبارت === را تايپ كرده و Enter بزنيد.

3- براي رسم نقطه چين بايد عبارت *** را تايپ كرده و Enter بزنيد.

درباره IT ,
yekdaneshjoo بازدید : 80 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

چرا جیوه مایع است ؟

 

جیوه در دمای اتاق مایع است زیرا " انقباض نسبیتی " اربیتال های اتمی آن باعث می شود الکترون های لایه ی آخر (  6s2) آن به هسته نزدیک تر شده و بار مؤثر بیشتری را احساس کنند . در نتیجه از نظر شیمیایی تقریبا همانند یک گاز نجیب رفتار کرده و علاقه ای به شرکت دادن الکترون هایش در پیوند با سایر اتم ها ، حتی اتم های جیوه ی دیگر ، نداشته باشد ! جالب است بدانید جیوه در فاز گازی ، همانند یک گاز بی اثر ، تک اتمی است .اما به هر حال نباید در این مسئله اغراق کرد زیرا جیوه نه گاز است و نه کاملا بی اثر . در جیوه آنقدر بر همکنش بین الکترون های بیرونی وجود دارد که آن را مایع نگه دارد ( رادون که amu ۲۲ سنگین تر است ، گاز است ) ، الکتریسیته را هدایت کند و در واکنش های شیمیایی معمولی شرکت کند . " اثرات نسبیتی " در واقع بیان کننده ی این هستند که نباید سرعت هایی بیش از سرعت نور را انتظار داشت . هیچ چیز ( حتی الکترونی در یک اتم ) نمی تواند سرعتی بیش از سرعت نور داشته باشد ، و الکترون های داخلی اتم ها مخصوصا در اتم های سنگین تر نظیر جیوه و طلا با سرعتی برابر کسری از سرعت نور حرکت می کنند .

اینشتین در تئوری نسبیت خاص خود در 1905 این موضوع را مطرح کرد که جرم هر شیئ  متحرک با افزایش سرعت آن افزایش می یابد :

mrel = mrest / v/c

yekdaneshjoo بازدید : 63 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

۱.حلی۱:خیابان  کارگر جنوبی چهارراه لشکر خیابان کمالی خیابان غفاریhelli.ir

۲.حلی۲:خیابان شوش غربی ایستگاه قند و شکر خیابان دشتبان زاده خیابان رضاییallamehelli2.ir

۳.حلی۳:نیاوران -روبه روی کلانتری 123 نیاوران- خیابان فیضیهhelli3.ir

4.حلی۴:تهران - بزرگراه جلال آل احمد - ابتداي خيابان آرشمهر - جنب تعاوني فرهنگيان - helli4.ir

حلی۵:helli5.com

حلی۷:خیابان دماوند، ایستگاه سبلان، خیابان باب زرتابی،نبش خیابان هشت متری اول 

حلی۸:میدان مادر خیابان بهروز کوچه سومhelli8school.ir

حلی۹:خیابان پیروزی بلوار ابوذر بین پل دوم وسوم جنب مجتمع امام علیhelli9sampad.ir

حلی۱۰:helli10.com

yekdaneshjoo بازدید : 63 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)


سه پرسش سقراط

 هر زمان شايعه اي روشنيديدو يا خواستيد شايعه اي را تکرار کنيد اين
فلسفه را در ذهن خود داشته باشيد!

  در يونان باستان سقراط به دليل خرد و درايت فراوانش مورد ستايش بود.
روزي فيلسوف بزرگي که از آشنايان سقراط بود،با هيجان نزد او آمد و
گفت:سقراط ميداني راجع به يکي ازشاگردانت چه شنيده ام؟
سقراط پاسخ داد:"لحظه اي صبر کن.قبل از اينکه به من چيزي بگويي از تومي
خواهم آزمون کوچکي را که نامش سه پرسش است پاسخ دهي."مرد پرسيد:سه
پرسش؟سقراط گفت:بله درست است.قبل از اينکه راجع به شاگردم بامن صحبت
کني،لحظه اي آنچه را که قصدگفتنش را داري امتحان کنيم.
اولين پرسش حقيقت است.کاملا مطمئني که آنچه را که مي خواهي به من بگويي
حقيقت دارد؟مرد جواب داد:"نه،فقط در موردش شنيده ام.
"سقراط گفت:"بسيار خوب،پس واقعا نميداني که خبردرست است يا نادرست.
حالا بيا پرسش دوم را بگويم،....

yekdaneshjoo بازدید : 70 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

 شاید برایتان پیش امده باشد که نرم افزاری را بر روی رایانه تان نصب کرده باشید اما به سریال یا کرک ان نرم افزار دسترسی نداشته باشید

 

با استفاده از ترفندی که در ادامه به شما یاد خواهیم داد به راحتی میتوانید وسائل مورد نیاز برای فعال سازی نرم افزار مورد نظر را از طریق موتور جستجوی گوگل پیدا کنید .

برای اینکار فقط کافی است در قسمت جستجوی گوگل اینچنین تایپ کنید : Software 94fbr

به جای Software فقط کافی است نام نرم افزار مورد نظر را وارد کنید .

yekdaneshjoo بازدید : 140 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)
  1. برای تایپ علامت‌های «» از ترکیب کلید‌های Shift+K و Shift+L استفاده کنید.
  2. برای تایپ علامت‌های [] از ترکیب کلیدهای Shift+I و Shift+O استفاده کنید.
  3. برای حذف فاصله اضافي که قبلاً در متن خود تایپ کرده‌اید، از ابزار جایگزینی که در Microsoft Word موجود است استفاده کنید. براي اين منظور کافي است با فشردن ترکیب کلید Ctrl و h پنجره تعويض را باز کنيد. در پنجره‌ي باز شده در باکس بالا دو Space و در باکس پایین یک Space درج کنید و کليد Replace All را کليک کنيد. البته معمولاً لازم است تا چندین بار این عمل را انجام دهید تا تمام فاصله‌های بیش از دو Space نیز جایگزین شوند.‌

  4. برای درج «جداشدگی متصل» در برخی کلمات مانند «خانه ها» بجای Space در بین «خانه» و «ها» از ترکیب ‍‍‌. البته لازم است تا قبلاً در کامپیوتر شما ترکیب این دو کلید به عنوان «جداشدگی متصل» تعریف شده باشد. در این حالت کلمه «خانه‌ها» بدست می‌آید. این کلمه اگر در آخر سطر نیز قرار گیرد همواره «خانه» و «ها» در یک سطر در کنار هم نمایش داده می‌شوند. برخی دیگر از مواردی که در این دستور قرار می‌گیرند عبارتند از: «می» در ابتدای کلماتی مانند «می‌باشد» و موارد مشابه. در صورتي که ترکیب کلیدهای Shift و Space در کامپيوتر شما تعريف نشده است، مي‌توانيد از ترکیب سه کلید ‌کنيد (ابتدا کلید Shift را نگه دارید و سپس کلید Ctrl را نگه دارید و در حالی که هنوز این دوکلید را پایین نگه داشته‌اید، کلید 2 را نیز فشار دهید). البته در صورت تمایل می‌توانید در نرم‌افزارهاي تايپ مانند نرم‌افزار Microsoft Word ترکیب کلیدهای Ctrl و Space را به عنوان «جداشدگی متصل» تعریف کنید.برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید: از منوی Insert، گزینه Symbol را انتخاب کنید. در صفحه Special Characters به دنبال گزینه No-Width Optional Break بگردید. بصورت پیش‌فرض جلوی این این گزینه چیزی نوشته نشده است. پس از کلیک بر روی این گزینه، کلید Shortcut Key را کلیک کرده و پس از ظاهر شدن صفحه جدید، کلید Ctrl را نگهداشته و کلید Space را فشار دهید. حال کافی است تا کلید Assign را کلیک کرده و کلید Close را در این منو و منوی باز بعدی کلیک کنید. از این پس می‌توانید از ترکیب کلیدهای Ctrl و Space بجای ترکیب سه کلید Shift و Ctrl و 2 استفاده کنید
  5. در زبان انگليسي در تايپ اسامي مشخصه مانند نام شهرها، كشورها، شركت‌‌ها، افراد و نشاني آنها، شروع كلمه با حرف بزرگ تايپ شود (مانند Tehran به جاي tehran).
  6. برای ایجاد ویرگول در حالت فارسی از shift+t استفاده کنید.
yekdaneshjoo بازدید : 76 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

 مقدمه

    در اواخر سده ي نوزدهم شيميدانان براي درك ماهيت پيوند در تركيبات مولكولي با دشواري روبرو بودند. تشكيل تركيبي مانند CoCl3.6H2O گمراه كننده بود به ويژه در اين مورد كه خود CoCl3 به تنهايي وجود ندارد. براي اولين بار آلفرد ورنر در سال 1893 نظريه اي را براي توضيح ساختار اينگونه تركيبات پيچيده موسوم به كمپلس ارائه داد.او فرمول اين ماده را به صورتCo(NH3)6Cl3 ] ]نوشت و پيشنهاد كرد كه 6 مولكول آمونياك به طور متقارن به وسيله ي والانس هاي فرعي كبالت با آن پيوند كوئوردينانسي بر قرار كرده اند و والانس هاي اصلي كبالت به وسيله ي يون هاي كلريد پر شده اند. با گذشت زمان نظريه ي ورنر پيشرفت زيادي كرد.

  تعريف كمپلكس : كمپلكس ها در واقع تركيباتي هستند كه از يك كاتيون فلزي و تعدادي ليگاند (آنيون يا مولكولي است كه حداقل يك جفت الكترون آزاد دارد (البته به جز چند استثنا) كه ميتواند به وسيله ي جفت الكترون هايش با اربيتال خالي كاتيون فلز مركزي پيوند داتيو برقرار كند. )كه به آن متصل هستند تشكيل شده اند.

yekdaneshjoo بازدید : 62 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

1.استفده از alt+scroll

2. استفاده از ابزار بزرگنمایی    در پانل ابزار ، یا کلید Z .

3. با استفاده از ctrl با کلید+ برای زوم و ctrl با کلید-

4.با رفتن به منوی View، و گزینه های Zoom in و Zoom out 

5.با استفاده از پالت Navigator

اگر پالت Navigator در فضای کاری شما وجود ندارد، با استفاده از منوی Window، و تیک زدن گزینه Navigator، آن را به فضای کاری اضافه کنید.

 

yekdaneshjoo بازدید : 154 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

حشره شناسی پزشکی          

Psychodidae

خانواده Psychodidae در زیر راسته Nematocera از راسته دوبالان قرار دارد.

سه جنس مهم این گونه عبارتند از:

  • Phlebotomus spp)     (دنیا قدیم
  • Sergentomyia spp      (دنیا قدیم)
  • Lutzomyia spp    (دنیا جدید:قاره امریکا)
به ادامه مطلب مراجعه کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 166
  • بازدید سال : 1,184
  • بازدید کلی : 10,484